محسن پورسیدآقایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر در کشور به ۷۰۰ هزار تن ریل نیاز داریم، گفت: براساس مصوبه سال قبل، قرار است از این میزان، ۲۵۰ هزار تن ریال از طریق کشور هند تامین شود.

وی به راه‌اندازی خط تولید ریل ملی در شرکت ذوب آهن اصفهان اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی این خط تولید، می‌توانیم مابقی عقب‌ماندگی را جبران کنیم.

مدیرعامل شرکت‌ راه‌آهن با اشاره به اینکه قرار بود تا اولین محموله ریل ملی تا پایان آذرماه به ما تحویل داده شود، اظهار داشت: با بازدیدی که از مجموعه ذوب‌آهن داشتیم، نشان داد که ریل ملی با کمی تاخیر وارد این بخش می‌شود و بعید می‌دانم که تا دهه فجر هم اولین محموله وارد پروژه‌ها شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این اتفاق که با تولید داخلی ریل، عقب‌ماندگی کشور جبران می‌شود، بسیار موضوع مهمی است.

پورسیدآقایی با بیان اینکه ارزش دارایی‌های شرکت راه‌آهن ۶۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: از این رقم، سه درصد باید در اختیار بخش تعمیر و نگهداری قرار گیرد.

وی در خصوص واگذاری شرکت‌های راه‌آهن از جمله رجا به بخش خصوصی، گفت: این کار کاملاً اشتباه بود اما دیگر امکان بازگشت به این شرکت‌ها وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت‌ راه‌آهن با بیان اینکه با واگذاری هر شرکتی به یک بخش دیگر، امکان بازگشت آن وجود نخواهد داشت، اظهار داشت: در جریان خصوصی‌سازی در سال‌های گذشته خیلی از شرکت‌ها به نادرستی واگذار شده‌اند که به دلیل تغییر وضعیت‌های مالی این شرکت‌ها و تغییر در ساختار آنها، امکان بازگشت این شرکت‌ها وجود ندارد.